סיוע פסיכולוגי באמצעות פלייסטיישן

להבנה מעמיקה יותר ניתן לקרוא את הכתבה בYnet המתארת מקרה לדוגמה.

Ynet - אלון.png

איך זה עובד?
השיטה שלי מתמקדת ביצירת קשר בטוח וחזק ומתוכו קיום שיחה ישירה וגלוייה על הקשיים המתקיימים בחייו של מבקש העזרה. עולמם של ילדים ובני נוער לרוב נע סביב משחקי ווידאו. שימוש במשחקי וידאו מהווה גשר טבעי ליצירת קשר אותנטי ובטוח. במהלך המפגשים מוקצב זמן למשחקים אשר במהלכם מתקיימת שיחה טבעית אודות הקשיים של מבקש הסיוע וכמו כן נבדקים דפוסי מחשבה, אופן קבלת החלטות, דינמיקה חברתית, סף תסכול, יכולת פתרון בעיות ויכולת הכלה רגשית. קומפלקס זה מהווה בסיס למתן פתרון ואימונו עבור מבקש הסיוע.
 
 

למי זה מתאים?
כל מי שאוהב לשחק במשחקי וידאו ישמח לקיים פגישות אלו. ההליך מרגיש טבעי ומהנה ומרגיש כמו בילוי ביחס לטיפולים סטנדרטיים.
 

זה אפקטיבי?
מאוד! ילדים מאופיינים בחוסר יכולת לדבר באופן ישיר על הקשיים שלהם. שימוש במשחקי מחשב באופן מבוקר מאפשר יצירת הסחת דעת ושינוי פוקוס מתוכננים שמאפשרים בהדרגה קיום שיחות ישירות. בהדרגה ילדים מתחילים לדבר ישירות ולומדים כיצד לתקשר.
 

האם מדובר במשחקים אלימים?
המשחקים נעים בין משחקי שיתוף פעולה לא אלימים לכל הגילאים ועד פורטנייט. אינני משתמש במשחקים אלימים כגון GTA.
 

איך אפשר לקיים שיחות נפש תוך כדי משחק
בני אדם מאופיינים בסף תסכול שונה. ילדים מרגישים מוצפים כאשר הם מדברים ישירות על בעיות ולרוב מרגישים אשמה. שימוש בהסחה אינטנסיבית מאפשרת שימוש באינטרוולים ובהתאם העלאת יכולת השיחה באופן הדרגתי ומבוקר.
 

דוגמאות

  • ילד בן 10 המרבה לשקר ומפריע בבית ספר. שימוש במשחקי ווידאו ליצירת קשר בטוח, העצמה אישית, ביטוי אישי, מענה לצורך קונקרטי בתשומת לב. דיבור גלוי על השקרים, השלכותיהם, הבנה אמפטית של צד השני, מתן חלופה ואימון באמצעות סימולציות. כמו כן שיחה ישירה על ההפרעות בבית ספר מקורם, הבנת הדינמיקה שמזינה אותם ומתן חלופות.

  • ילד בן 11, עבר חרם בבית ספר. הוצאת תסכול באמצעות משחקי ווידאו, הגדלת הרפרטואר הרגשי, סקירת דינמיקות חברתיות, ניתוח המקרה וחשיבה על דרכים חליפיות להשגת חברה.

  • נער בן 17 אשר מתרחק מהוריו ומדגים התנהגות לא אחראית הכוללת שקרים ויצירת קשרים עם נוער בסיכון. שימוש במשחקי מחשב ליצירת קשר בטוח, זיהוי חשיבה קיצונית וקשיים בקבלת החלטות. הבנת הדינמיקה, הגורמים שהביאו אותו למצב זה ודרכים ליצירת קשר עם ההורים ושיתופם בחייו.

סיוע פסיכולוגי באמצעות סליים

ילדים מדברים בסביבה הטבעית שלהם ותוך כדי משחק בתחומי העניין שלהם. בעוד שמשחקי פלייסטיישן מתאימים בעיקר לילדים, ילדות מעדיפות בעיקר לשחק בסליים. בהתאם, קיום המפגשים תוך כדי משחק בסליים מייצר אווירה נוחה ושיחה חופשית ומשוחררת אשר במהלכה מתקיים הליך הסיוע. הליך העבודה עם סליים דומה מאוד לעבודה עם פלייסטיישן וניתן להתייחס אליהם כשווים.
 

לקוחות מספרים

ד"ר ר.נ, הרצליה

את חן הכרתי לפני כשנתיים, בהמלצת חברה וזאת לאחר שבמהלך השנים חברנו ללא מעט מטפלים ומטפלות, ללא הצלחות ייתרות ומשמעותיות. חן קיבל לידיו את היקר לי מכל במצב מפורר, שברירי ובעיקר מבודד. החיבור שנוצר בינו לבין בני כבר במפגש הראשון שהתקיים בביתינו איננו בר השוואה לחיבורים אחרים. חן הוא מטפל, חבר, אח, איש סוד, יועץ, מדריך הורים, בן בית ואצלי יש לו כינוי מיוחד-הקוסם. על תבונה ורגישות, זהו חן, אלה עוצמותיו ובכך גם ייחודו. הוא מצליח כמו בשרביט קוסם לזהות את המקום שבו נמצא הילד-המתבגר, לחבור אליו מהמקום הזה עם הרבה תבונה ורגישות ומשם להעצים, להצמיח ולהפרות. ללא ספק אחד המיוחדים...

"

לכל שאלה אתם מוזמנים ליצור איתי קשר: 

צרו קשר

חן סיבוני, פסיכולוג

 M.A פסיכולוגיה חברתית

מ.ר. 27-147787

 הוד השרון

054-8138823 

סיוע פסיכולוגי לנוער באמצעות משחקי ווידאו. סיוע בקשיים התנהגותיים | קשיים חברתיים | בדידות | יחסי הורה - ילד | מקרים מורכבים | חיבור לגורמים טיפוליים